loading...
ضد شیطان پرستی
توحید ابراهیمی بازدید : 25 یکشنبه 26 شهریور 1391 نظرات (0)
درباره ی شیطان
 
درباره ی شیطان بیشتر بدانید !!! -
www.taknaz.ir

این نوشته های سودمند رو حتما بخونید. 

شیطان، نخستین کسى بود که بعضى کارها را مرتکب شد و پیش از او کسى آنها را انجام نداده بود. و آنها از این قرارند :

– اولین کسى که قیاس نمود و خود را از حضرت آدم علیه السلامبرتر و بالاتر دانست و گفت : من از آتشم و او از خاک در حالى که آتش از خاک بالاتر است .(۱)

- اولین کسى که در پیشگاه با عظمت الهى تکبر نمود و به دستور خالق خود عمل نکرد.(۲)

توحید ابراهیمی بازدید : 22 یکشنبه 26 شهریور 1391 نظرات (0)
باور به وجود شیطان در میان ادیان ابراهیمی، امری پذیرفته شده است و ریشه در متون مقدس این ادیان دارد. همچنین در مورد اینکه شیطان، در ابتدا فرمانبردار بود و بعدها به واسطه­ی نافرمانی خویش از درگاه الهی رانده گردید، میان ادیان ابراهیمی اتفاق نظر وجود دارد. البته در مورد اینکه آیا شیطان در اصل جن بوده یا فرشته، در این ادیان، اتفاق نظر وجود ندارد.
 
اعتقاد به وجود شیطان در مسیحیت
اعتقاد به وجود شیطان به عنوان فریبگر و وسوسه کننده انسانها، در مسیحیت سنتی مورد پذیرش قرار گرفته است. صرف نظر از عهد قدیم، در عهد جدید نیز نام شیطان و افعال وی بسیار ذکر گردیده است.
در انجیلها، داستانهای زیادی در مورد معجزه حضرت عیسی در خارج ساختن دیوها و شیاطین[1] از بدن انسانها ذکر شده است.[2]
با این حال برخی بر این باورند که اعتقاد به وجود شیطان، ریشه­های خود را از ادیان شرک­آلود برگرفته است. به اعتقاد این گروه، یهودیان پس از اسارت بابلی و در مجاورت با اقوام بت­پرست، اعتقاد به شیطان را از آنان فراگرفته و در متون دینی گنجانده­اند. البته این نظریه از نگاه دانشمندان سنت­گرای مسیحی مردود شمرده شده و در تعارض با کتاب مقدس دانسته می­شود.[3]
برخی از مسیحیان نیز با آنکه وجود شیطان را پذیرا شده­اند اما با این حال در مورد استفاده از کلمه شیطان در عهد جدید و نسبت دادن بیماری­ها به شیطان و دیوها تردید دارند. این دسته از مسیحیان در مورد عباراتی از عهد جدید و کلام حضرت مسیح، که به وجود شیاطین و دیوها در افراد مریض اشاره دارد تفاسیری متفاوت را ارائه کرده­اند. مهمترین تفاسیر ارائه شده از سوی این افراد دو توجیه است:
نخست آنکه استفاده از کلماتی نظیر ارواح خبیث، استعمال مجازی است، پس در حقیقت این بیماران دارای مریضی­های جسمی و عقلی بودند اما مجازا با این عناوین خوانده می­شدند.
دوم آنکه استفاده از این عناوین، به خاطر همراهی با یهودیان آن عصر بود. زیرا آنها معتقد بودند که ارواح خبیث در انسانها سکونت می­گزینند و حضرت عیسی کلام آنها را قبول نداشت اما با آنها طبق اعتقاد خودشان برخورد می­فرمود.
البته روشن است که هر دو تفسیر مذکور، از نگاه اکثر مسیحیان سنت­گرا مردود شمرده گردیده و در تعارض با کتاب مقدس دانسته شده است.[4]
اعتقاد به وجود شیاطین و دیوها و نیز سکونت گزیدن آنها در بدن انسانها تا آنجا مهم شمرده می­شود که حتی در برخی از کلیساها، افرادی با عنوان "متصدی اخراج ارواح شریر (دیوها و شیاطین)"[5] وجود دارند.[6]
 
توحید ابراهیمی بازدید : 36 یکشنبه 26 شهریور 1391 نظرات (0)

 

برای شیطان اسامی و صفات متعددی ذکر شده و آن ها از این قرارند:

 

1.ابلیس:

این کلمه ای ست مفرد و دارای دو جمع (ابالیس و ابالسه) از ماده ی بلس و ابلاس گرفته شده. معنای آن نا امیدی، مأیوس شدن از رحمت خدا، تحیر و سرگردانی، حزنی که از شدت یاس پیدا می شود، اندوهگین و سر گریبان کردن، آمده ابلیس، کلمه عربی و اسم خاص است و معروف شده برای همان کسی که آدم را فریب داد و باعث بیرون شدن او و همسرش از بهشت گردید. و الان با تمام قدرت، خود و لشگریانش در کمین انسان های بی ایمان و سست عنصر، بلکه در کمین همه ی انسان ها بوده مگر بندگان مخلص، که از آنان مأیوس است.ابلیس، موجودی است حقیقی و زنده، با شعور، مکلف، نامرئی و فریب کار، همان که از امر خدا سرپیچی نمود و هم اکنون هم مردم را اغوا می کند و بر انجام گناه و خلاف تشویق می نماید.

چهره ی ابلیس،چهره ی تکبر و عصیان، نخوت و تمرد، خودخواهی و خودمحوری و مظهر غرور و خود برتربینی است.

لفظ ابلیس، به صورت مفرد، یازده بار در قرآن آمده که جز دو مورد بقیه مربوط به خلقت آدم (ع) است. از جمله: «همانا شما آدمیان را بیافریدیم و سپس شکل دادیم پس از آن به فرشتگان امر کردیم تا بر آدم سجده کنند؛ همه سجده کردند، جز ابلیس، که از سجده کنندگان نبود.»

«فرشتگان را فرمان دادیم که ار آدم سجده کنند؛ همه سجده کردند، جز ابلیس، که سرپیچی و تکبر نمود و از کافران گردید.»

«چون فرمان سجده بر آدم رسید، همگی اطاعت کردند جز ابلیس، که از سجده بر آدم امتناع ورزید. خداوند فرمود: ای ابلیس! چه شد تو را که با دیگران بر آدم سجده نکردی؟»

«ابلیس گمان باطل خود را به صورت صدق و حقیقت ، در نظر مردم جلوه داد تا جز گروه اندکی از اهل ایمان، همه او را تصدیق کردند و پیرو او شدند.»

«کافران و معبودان آن ها (همگی) به رو، در آتش جنم در آیند و با تمام سپاه و لشگریان ابلیس به دوزخ وارد گردند»؛ زیرا آنان پیروان او هستند.

به معنای کنار رفتن، عقب گرد کردن و پنهان شدن است، چون هنگامی که انسان به یاد خدا بیفتد و نام او را ببرد، شیطان عقب گرد می کند، پنهان و مخفی می شود. ین واژه نیز به چند چیز اعتبار معنای خاصی پیدا می کند؛ مثلا" رجوع کردن و برگشتن به این اعتبار که انسان وقتی از خدا غافل شد و او را فراموش کرد، شیطان برای وسوسه و اغوا نمودن بر می گردد

و نیز در نهج البلاغه یازده مرتبه کلمه ابلیس آمده است:

چه تلبیس بلیس منظور شد ملائک پی سجده مأمور شد

یکایک بدین سجده اقرار کرد جز ابلیس کز سجده انکار کرد

به خود گفت من ز آتش او ز خاک گر از سجده روی از تو تابم چه باک

تکبر به سویش چه آورد روی بشد طوقی از لعنتش در گلوی

 

 

توحید ابراهیمی بازدید : 22 یکشنبه 26 شهریور 1391 نظرات (0)

در نوشتار زیر همه آن چیز را که لازم تا درباره جن،ابلیـس و شیطان بدانیم از جمله معنای واژه های جن،ابلیس و شیطان،هدف از آفرینش آنان، تفاوت آن ها با هم و ... آورده شده است.

واژه جن
جن در لغت به معنی موجود پنهان و نامرئی است یعنی چیزی که از حواس انسانی پوشیده است . و واژه جان که هفت بار در قرآن کریم آمده است در کتاب های اقرب الموارد و قاموس قرآن به معنی اسم جمع جن است ولی در مجمع البحرین و کشاف به معنی پدر بزرگ جن است. مثل جنت که باغی سرسبز و پنهان است یا مثل جنان یعنی آن دلی که در سینه پنهان است.

توحید ابراهیمی بازدید : 31 جمعه 24 شهریور 1391 نظرات (0)

شنبه چهاردهم آبان 1390
با سلام خدمت دوستان خوبم
به نظر حقیر ، تیکن شیطانی ترین بازی است که تا بحال ساخته شده است که مملوء از مفاهیم و معانی شیطان پرستی است . در این مقاله به موضوع پرداخته شده و دلیل این صحبت را اثبات می کند و این مقاله در اصل نقد و بررسی بازی تیکن 6 می باشد .

[تصویر: zjhl1wmvnjkjg645kk.jpg]

توحید ابراهیمی بازدید : 31 جمعه 24 شهریور 1391 نظرات (0)

شنبه چهاردهم آبان 1390

اولین قسمت از مجموعه بازی‌های فرقه‌ی‌اساسین شهرتی جهانی برای خود دست و پا کرده‌ است. متحول کردن بازی‌های دنیای باز، قصه‌ی بسیار قوی، فیزیک و گرافیک عالی و...

[تصویر: 14395_T0XBVTB7_pic.JPG]

توحید ابراهیمی بازدید : 23 جمعه 24 شهریور 1391 نظرات (0)

منشأ ابلیسک یا نماد فراماسونری کجاست؟ این نماد بازآفرینی کدام اعتقاد در میان فرقه‌های شیطانی است؟ چرا ستون شبه ابلیسک از مراسم رمی جمرات حذف گردید؟ بزرگترین ابلیسک جهان در کجا قرار دارد؟ برای پاسخ به این سؤالات با گزارش ویژه مشرق همراه شوید...

توحید ابراهیمی بازدید : 21 جمعه 24 شهریور 1391 نظرات (0)

معماری ماسونی در جوار حرم ضامن آهو حضرت علی ابن موسی رضا (علیه السلام)

موسسه ثقلین مشهد در بخش معرفی جریان فراماسونری دجال به عنوان نخستین سایت پیگیر فعالیتهای جریان مخفی فراماسونری در شهر مقدس مشهد طی سالهای گذشته ریشه برخی از مهره های این جریان شیطانی را در برخی بناهای دولتی و مذهبی و گاها خصوصی این شهر در معرض دید محققان و پژوهشگران قرار داده است…مطلبی جالب درباره ی نمادی در مشهد مقدس…

تعداد صفحات : 4

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    وبسایت مارا چطور دیدید؟
    درباره ی وبلاگ



    سلام بر تمام بینندگان گرامی این وبلاگ برای حمایت از استاد رائفی پور و ضد شیطان پرستی و ضد صهیونیست و آمریکا ساخته شده. یا مهدی ادرکنی

    آمار سایت
  • کل مطالب : 31
  • کل نظرات : 4
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 2
  • آی پی امروز : 9
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 10
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 10
  • بازدید ماه : 10
  • بازدید سال : 87
  • بازدید کلی : 2,281
  • فروشگاه سایت


    لوگو و بنر دوستان
    بنر ما


    برای دریافت کد بنر سایت در راه دین لطفا یا عضو شوید یا با ما ارتباط بر قرار کنید Create your flash banner online in 5 step